اجرای ۱۳ کلان پروژه در ستاد کانون های مساجد قم/ فعالیت ۲هزار کادر نوجوان در مساجد
اجراي ۱۳ کلان پروژه در ستاد کانون هاي مساجد قم/ فعاليت ۲هزار کادر نوجوان در مساجد

اجرای ۱۳ کلان پروژه در ستاد کانون های مساجد قم/ فعالیت ۲هزار کادر نوجوان در مساجد

حجت الاسلام و المسلمين حيدري با تشريح اقدامات و فعاليت هاي ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان قم در يک سال گذشته از اجراي ۱۳کلان پروژه و ۸۰ برنامه خبر داد.
شناسه خبر : 60854 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم  امروز(پنجشنبه۱۷ اسفندماه) درهمایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در قم برگزار شد با اشاره به عملکرد و فعالیت های یک سال و نیم  گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: جلسات متعددی در مساجد برگزار و از عموم مساجد فعال بازدید کردیم که در این راستا نزدیک به ۲۰۰ مسجد بازدید شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

 

وی افزود: در این بازدیدها نظام مسائلی احصا شد تا برنامه ها ناظر به میدان باشد؛ یکی از این مسائل که با آن مواجه بودیم، توانمندسازی مدیران کانون ها و مربیان بود که در این راستا اقدامات متنوع و خوبی انجام گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در همین راستا ۱۵ دوره توانمندسازی برای مدیران کانون ها برگزار شد.

 

وی ادامه داد: نقش مربی نیز در جذب افراد بسیار مهم است و باید نظام محتوایی مشخصی برای آنان ارائه شود تا خروجی های لازم و با کمیت و کیفیت قابل توجهی داشته باشیم.

 

وی پیوند بین طلاب و کانون های مساجد در طرح های مختلفی همچون طرح امین را یکی از اقداماتی عنوان کرد که در تابستان شکل گرفت و تعداد ۳۰۰ مبلغ در این زمینه فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری همچنین با اشاره به ارائه گواهی‌نامه سابقه تبلیغی به مربیان فعال در مسجدهای استان خاطرنشان کرد: ستاد کانون‌های مساجد تا پیش از این اقدام، هیچ شان و جایگاه تبلیغی نداشت، ولی برای نخستین بار در زمینه تبلیغ نیز فعالیت قابل توجهی را انجام داد.

 

وی اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ گواهی‌نامه در رابطه با سابقه تبلیغی مربیان کانون‌های فرهنگی مساجد قم صادر شده‌است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری همچنین با ذکر این نکته که ۸۰ کانون فرهنگی مربوط به خواهران در استان دارای هویت و مجوز مستقل هستند افزود: این کانون‌ها به طور مستقل، شناسه ملی و اساس‌نامه نیز دارند.

 

وی ادامه داد: اجرای طرح فعالیت مستقل کانون‌های خواهران یک اتفاق مبارک و بسیار شیرین بوده که پس از اجرا شدن در قم، در یک هزار و ۵۰۰ مسجد کشور نیز به اجرا درآمده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری ادامه داد: پیوند مسجد و مدرسه در سال گذشته تعمیق داده شد و کادر نوجوان در ۱۲ اردیبهشت در مدارس  از ۳۰۰ معلم  تقدیر کردند که این طرح ثمرات خوبی را شاهد بودیم.

 

وی در ادامه تعامل کانون های فرهنگی هنری مساجد با برخی از ارگان های فرهنگی استان قم را تعامل بسیار خوبی دانست که اتفاق بسیار مبارکی را رقم زد و همدلی خاصی را شکل داده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم برپایی نمایشگاه توانمندی های کانون های مساجد، برگزاری دوره های هم افزایی کانون ها و گسترش ایده های نو، همچنین برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی برای ۷هزار نفر از اعضای کانون ها را از دیگر برنامه ها برشمرد.

 

وی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت تابستان نیز گفت: طی ۳۱ سال گذشته برای اولین بار مدیریت واحد اوقات فراغت استان به ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد قم محول شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری همچنین با بیان اینکه تا به امروز تعداد ۲۰۰۰ نوجوان در مساجد قم به عنوان کادر نوجوان مشغول فعالیت شده اند گفت: حضور فعالانه نوجوانان در کانون‌های مساجد، برای استان یک برکت و یک جهت‌گیری منطقی است.

 

وی برگزاری ۹ جلسه هم‌اندیشی بین ستادکانون‌های فرهنگی هنری و برخی شخصیت‌های حوزوی به عنوان هیات اندیشه ورز ستاد کانون های مساجد کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: نظام‌واره تربیت توحیدی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، در قالب یک کتاب تهیه و در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌است.

 

وی ادامه داد: این کتاب که خروجی هیات اندیشه ورز ستاد کانون های مساجد کشور است، برای ۶ هزار کانون فرهنگی مساجد کشور به عنوان یک اصل و یک نظام منطقی تربیت محسوب می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: علاوه بر  ۱۳ کلان پروژه ستاد قم در یک سال و نیم گذشته حدود ۸۰ برنامه نیز اجرا کرده ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با بیان این که شاکله کانون های مساجد بر محوریت مسائل تربیتی است، اظهار داشت: متاسفانه در این راستا شاید کمتر از ۵ کانون داشتیم که دارای نظام تربیتی بوده باشد و ما توانستیم حدود ۵۰ کانون را در این راستا شکل دهیم تا در راستای مسائل تربیتی، فعالیت های میدانی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از تجهیز ۱۸۰ مسجد در استان و همکاری با مساجد خارج از کشور خبر داد و بیان داشت: با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و دیگر نهادهای خارجی، همکاری با مساجد خارج از کشور شکل گرفته و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.