خروجی مساجد ما باید افرادی همچون شهدا باشند/ جوانان را به مسجد ترغیب کنیم
خروجي مساجد ما بايد افرادي همچون شهدا باشند/ جوانان را به مسجد ترغيب کنيم

خروجی مساجد ما باید افرادی همچون شهدا باشند/ جوانان را به مسجد ترغیب کنیم

حجت الاسلام و المسلمين ذوالنوري با اشاره به لزوم توجه به نقش مساجد در تربيت انسان ها تاکيد کرد: بايد با اجراي برنامه هاي متنوع و کارشناسي شده خروجي مساجد ما بايد افرادي همچون شهدا باشند.
شناسه خبر : 60855 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۵۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه۱۷ اسفندماه) در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در قم برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماهی است که در این ماه نفس کشیدن و خواب افراد نیز عبادت محسوب می شود.

 

وی افزود: تاثیر ماه مبارک رمضان باید در خوش اخلاق شدن ما در امور زندگی، در برخورد با دیگران، خانواده و مراقبت از رفتارهای خود در برابر دیگران دیده شود و باید برای ورود به این ماه آماده باشیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مسجد را مهمترین مکان برای تربیت الهی و اسلامی عنوان و بیان داشت: در اهمیت مسجد همین بس که وقتی پیامبر اکرم(ص) حکومت تشکیل داد، در اولین اقدام دست به تأسیس مسجد زد؛ چراکه مسجد کانون پاکی و ایمان است و باید اهمیت مسجد در اذهان ما شناخته شده و روز به روز تقویت شود.

 

حجت الاسلام و المسلمين ذوالنوري به وجود آمدن انسان های مومن و انقلابی همچون شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای ایران اسلامی را متاثر از مساجد و کانون های فرهنگی هنری دانست.

 

وی در ادامه افزود: همه شهدا و انسان های خوب و مومن در مساجد به پاخاسته و تربیت شدند و در طول پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن، پای انقلاب اسلامی و آرمان های آن تا پای جان ایستادند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به نقش مساجد در تربیت انسان ها تاکید کرد: باید با اجرای برنامه های متنوع و کارشناسی شده محصولات مساجد ما همچون شهدا باشد.

 

وی در ادامه افزود: امام جماعت بداخلاق، بی‌نظم و بی‌تحرک باعث می‌شود تا جوانان میل و اشتیاقی به حضور در مساجد نداشته باشند.

 

منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌ویژه امامان جماعت با اخلاق و نمونه، قدردانی کرد و گفت: همه ما فرزندان پیامبر اسلام هستیم، باید از بین جوانان و نوشکفته‌های‌مان که آینده‌سازان‌ این کشور هستند، شخصیت‌هایی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، همت و زین‌الدین بیرون بیاید.