تربیت عبادی در سایه عاشورا؛ تلاش کانون شهید سلیمانی قم برای گره زدن نسل نو با نماز جماعت
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد از استان قم، هیئت نوجوانان قاسم بن الحسن(ع) کانون فرهنگي هنري شهيد سردار سليماني در دهه اول محرم، با نیابت از رهبر شهید و دیگر شهدای والای دفاع مقدس، مسیر تربیت را از مسیر عشق به حسین (ع) میگذراند؛ مسیری که در آن، عزاداری با ایثار گره خورده است.
در راستای هدف بزرگ کانون مبنی بر «پیوند دادن هیئت با نماز»، برنامههای عزاداری دقیقاً پس از نمازهای جماعت ظهر و عصر برگزار می شود. هدف از این برنامهریزی، آن است که حضور نوجوانان در هیئت، همواره با حضور در صفوف نماز جماعت گره بخورد و سبک زندگی آنان بر پایه ستونهای عبادی بنا شود.
این رویکرد جدید با هدف تثبیت جایگاه نماز در سبک زندگی نوجوانان طراحی شده است تا حضور آنان در صفوف نماز، به عنوان بخشی جداییناپذیر از هویت عزاداری و پیوند معنوی با اهلبیت (ع) تثبیت شود.
همچنین، جهت نمایش اقتدار، یکپارچگی و شکوه این نسل باایمان، برنامهریزی شده است تا تمامی اعضای هیئت با پوشیدن لباس متحد و هماهنگ، در قالب یک پیکره واحد در این مراسم شرکت کنند تا حضور آنان در مراسم، بازتابدهنده هویتِ واحد و تربیتشدهی نوجوانانِ پیرو راه امام حسین (ع) باشد.