نوجوانان کانون «باقریه» قم در شب‌های محرم، سنگر مقاومت و خدمت را برپا کردند
نوجوانان کانون «باقريه» قم در شب‌هاي محرم، سنگر مقاومت و خدمت را برپا کردند

نوجوانان کانون «باقریه» قم در شب‌های محرم، سنگر مقاومت و خدمت را برپا کردند

در شب‌هاي پرفيض دهه اول محرم، نوجوانان کانون فرهنگي هنري «باقريه» با همکاري پايگاه مقاومت بسيج و اهالي مسجد، موکب مقاومت مردمي را برپا کرده و با شور و ارادت به عزاداري سرور و سالار شهيدان، امام حسين (ع) پرداختند و از تجمعات مردمي پذيرايي کردند.
شناسه خبر : 75410 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۴۰۵ زمان انتشار : ۱۵:۳۶
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، هر شب دهه اول محرم، کانون فرهنگی هنری «باقریه»، پایگاه مقاومت بسیج و اهالی مسجد باقریه، در اقدامی هماهنگ، موکبی مردمی برپا کرده‌اند تا در کنار برپایی مراسم عزاداری برای امام حسین (ع)، از شرکت‌کنندگان در این تجمعات با شور و ارادت خاصی پذیرایی کنند.
 
محور اصلی این حرکت خودجوش، نوجوانان پرشور کانون فرهنگی هنری «باقریه» هستند که با روحیه جهادی و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع)، مسئولیت اصلی برپایی و ارائه خدمات در این موکب را بر عهده گرفته‌اند. این اقدام، فرصتی برای نمایش توانمندی‌ها و حس مسئولیت‌پذیری در آنان است.
 
این موکب شاهد حضور آیت‌الله محمدی شاهرودی، امام جماعت مسجد، روحانیت معزز و اقشار مختلف اهالی محل بود. از ساعت ۲۲ تا پاسی از شب، موکب با پخش نذورات و پذیرایی از عزاداران، فضای معنوی خاصی را برای سوگواران حسینی فراهم می‌آورد. این برنامه که هر شب در دهه اول محرم برگزار می‌شود، فرصتی مغتنم برای تجدید پیمان با آرمان‌های عاشورا است.
 
 
برپایی این موکب توسط نوجوانان کانون «باقریه» و با همکاری پایگاه بسیج، تلاشی برای نهادینه‌سازی روحیه مقاومت، ایستادگی در برابر ظلم و خدمت به مردم، که از ارکان اصلی فرهنگ عاشورایی است، در میان نسل جوان و نوجوان محسوب می‌شود.